Clicks en Bricks, de combinatie van online en offline.

Online is hot. Als zelfrespecterende ondernemer kun je niet zeggen: “online is niet aan mij besteed”. De concurrentie is er inmiddels al druk mee bezig en dat is niet voor niets. De online verkopen groeien wereldwijd, maar vooral ook in Nederland enorm hard. Clicks en Bricks blijkt de beste keuze.

Het is logisch dat iedere ondernemer daarvan mee wil profiteren. Hoe doe je dit het beste? Door online en offline erg goed te combineren. Als je een webshop bouwt en je hebt nog geen klanten of marketingbudget, dan wordt het lastig om op de korte termijn goed te scoren.

Als je een fysieke winkel hebt is het makkelijker. Je hebt tenslotte al klandizie en je kunt de klanten die je al hebt, inzetten als ambassadeurs van je webshop. Via social media kun je bijvoorbeeld aan ze vragen om jouw webshop te liken of om erover te praten. Daarnaast kun je de klanten makkelijker via online overhalen om nog eens terug te komen in de winkel.

Het voordeel van de webshop is dat je op een relatief voordelige manier de openingstijden van je winkel verruimt naar 24 uur per dag. Daarnaast kun je makkelijker klanten uit Groningen bedienen dan met je fysieke winkel. De voordelen van een fysieke winkel als ondersteuning op je online winkel zijn de klant/productbeleving en de mogelijkheid om te ruilen en klagen in de winkel zelf.

Ja, het is een must om online aan de slag te gaan. Maar vergeet niet, dat de combinatie van online en offline het meest krachtig is. Zelfs grote webshopketens als Coolblue beginnen nu met fysieke afhaalpunten. De trend werkt dus twee kanten op.

Bron

Heeft u nog geen website? Wij hebben een oplossing om toch online gevonden te worden.